Velkommen


Velkommen til bloggen min!
Her kan du lese om husbygging, Diy-prosjekter, min stil, og litt familieliv.
Håper du snart kommer innom igjen :)

mandag 6. april 2015

Sov godt ;)

Første natta i nytt hus var jeg sikker på at jeg skulle sovne som en stein!
Hva skjedde? Jo jeg fikk ikke sove, husker jeg kikket på klokka flere ganger,
og følte meg helt i koma når vekkerklokka ringte neste dag.
Men men, det gikk seg heldigvis fort til;)


Tapetene her i huset er nesten utelukkende fra Borås Tapeter.
De selger de nydeligste tapeter i gammel stil!
På vårt soverom gikk jeg for en lys og koselig tapet.
Heldig for meg, så har jeg fått velge de tapeter jeg ville,
ikke fullt så gøy er det at jeg nå har tapetrester for flere 1000kr....
fordi bestillingsvare ikke kan returneres.


Noen av tapetene vi kjøpte er nå gått ut av kolleksjon.
Det der med å beregne mengde er jammen ikke alltid lett 
når det er mye mønstertilpasning,
og man i tillegg er redd for å få for lite.
Vel, jeg er i alle fall veldig fornøyd med valgene, 
og alle tapetene var lette å sette opp!


Ellers på soverommet har vi blandt annet en gammel arvet kommode.
Jeg liker godt kontrasten med det ellers lyse interiøret.
Nattbordene er gamle krakker som min farfar har laget,
og lampene er gjenbruksfunn.


I gangen mellom yttergang og stue har vi den samme tapeten som på 
soverommet, bare med blått mønster.
Dette rommet venter på bjelker i taket....
lurer på når ferie skal bli ferie???
Ting tar tid, særlig når man har flyttet inn.


På motsatt side av tapetveggen,
går trappen opp til 2. etasje.

Vi har noen planer for dette rommet, 
men det er andre ting som står først i kø ;)
Jeg er faktisk spent selv på resultatet til slutt.


Imorgen er det tilbake til hverdagen igjen,
det blir hardt å måtte stå opp tidlig!!
En har vel godt av det også,
det er da en kjenner hvor heldig en er som jobber på
skole (Montessori), har en flott jobb og i tillegg mye fri :)

Ønsker deg som titter innom en strålende uke!!

Blir glad om du legger igjen et spor etter deg ;)
Drøm søtt!
Klem Mirjam

1 kommentar:

Unknown sa...

Det er nydelig tapeter :) Vi hadde en lik på Sjøaker- og elsket den. Her har vi bare mdf plater - så blir vanskelig med tapet.

Du har et nydelig hjem :)

Ha en fin uke

Klemmer Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...