Velkommen


Velkommen til bloggen min!
Her kan du lese om husbygging, Diy-prosjekter, min stil, og litt familieliv.
Håper du snart kommer innom igjen :)

onsdag 22. januar 2014

Nytt kjøkken.

Det er jo enda en stund til vi skal begynne å innrede huset,
noen tanker om hvordan man kunne tenke seg
 å ha det er det jo likevel lov å ha ;)
Vi har tenkt på å bygge kjøkkenet selv,
men er litt usikre. Kan jo hende man er litt lei på 
slutten når man har bygget, malt og ordnet
alt det andre også selv.

 Bildet er lånt fra Sigdal Kjøkken.

Jeg har i alle fall funnet et kjøkken i en stil jeg kunne tenkt meg!
Tror dette fine kjøkkenet fra Sigdal kunne blitt flott i det nye huset.
Liker veldig godt det landlige preget kjøkkenet har,
og de fine kryssene på toppen av glasskapene.

Jeg har lyst til at kjøkkenet skal bli en blanding av landstil og retro.
I denne forbindelse må det jo sies at et Smeg kjøleskap står høyt på ønskelista :)
Skal man velge et med farge eller gå for hvitt??
Hvilken størrelse skal man velge?
Jeg har fått vite at det kjøleskapet med egen frysedør øverst,
er det med størst kjøleskapplass.
I det som har hel dør, er det nemlig en innebygget fryse øverst i skapet.

Bildet er lånt av Smeg.

Når det gjelder valg av vask er saken enkel, 
det må bli en porselensvask som den på bildet under.

Andre detaljer jeg ønsker meg er åpne hyller på veggen,
hvor jeg kan ha mine gamlekakebokser,
Cathrineholmgrytene, og fin gammel porselen fremme til pynt.
En gammeldags krydderhylle står også veldig høyt på
ønskelista. Den kan enten stå på benken eller henges på veggen.

Bildet er lånt av Sigdal kjøkken.

Så var det gulvet da, det blir mest sannsynlig malt plank,
med filleryer på. Må på filleryejakt jeg altså;)


Jeg gleder meg!!!!!

-Mirjam-

10 kommentarer:

Høgt oppi lia sa...

Ååå det var nyyydelig!! Noe slikt jeg ønsker meg også, men kjøkkenet vårt er ikke så stort. Syns det er fryktelig vanskelig å bli enig med seg selv (og mannen!), og samtidig finne noe som passer str ol... Men dette må jo være en sikker vinner om man har plass hvertfall:-) Kos deg videre med hus og kjøkkenplaner:-)

liven sa...

Så spennende å planlegge..og gleder meg til å følge med videre :)
Disse bildene var jo så fine, men tenker det blir valgets kval i havet av flotte saker :)
Lykke til!

Underberget sa...

Heldig du er som kan planlegge nytt kjøkken! Veldig fin denne fra Sigdal, jeg ønsker meg også noe lignende... Filleryer har jeg allerede, men et Smeg skap må jeg nok se langt etter... Kos deg videre med planleggingen:-) Klem fra Berit

Unknown sa...

Valgets kval :) tenk hva vil jeg også være fornøyd med om 5 år ? hva med renhold ? er sikker på at det blir helt nydelig hos deg !

Nyt kvelden klem Monica

Hjem & Glede sa...

Å så gøy å drømme og planlegge ;)
Kommer til å bli superlekkert ,det vet jeg!

Ha en flott dag snuppeluppa;)

Smil og kram;)

Anonym sa...

Så gøy å planlegge og kikke på alle dei fine kjøkkena ein kan velge mellom og Smeg kjøleskap er knallfine:)
Lykke til med alle valga,det blir så fint:)
Klem fra Lillian

Helen sa...

Så fine kjøkkendrømmer/planer :)

EKTE INTERIØR sa...

Så fine kjøkkenluker, de har jeg ikke sett før. Filleryer er jo bare så sjarmerende og nå kom jeg på at jeg har en liggende bak i bilen som jeg ikke har tatt inn ennå! Hihi, kjøpte den på loppis for 75 kr for noen uker siden. ;) Riktig god helg til deg!! :)

Siddis back home sa...

Det blir spennende å følge med å se så fint det blir hos deg! Ha en fantastisk uke!

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så spennende tider dere går i møte! Så gøy da.
Nydelig kjøkken du viser. Og valg av kjøleskap - tja - hva kan jeg si. Kjøpte nettopp Gorinje og er kjempefornøyd. Smeg var jo førstevalget da, og jeg hadde mange runder med meg selv:) Den dagen jeg skulle bestemme meg, hadde Lefdal tilbud på G og prisen på de to i samme størrelse var halvparten. Da de i tillegg sa at de hadde hatt en del reklamasjoner på smeg men ingen på g, ble valget tatt. Sjekk literinnholdet nøye på Smeg. Jeg ble litt lurt der. Smeg og Gorinje viste seg å være like store når fryseren er nederst. Smeg stikker mer ut i rommet. Nei huff, håper ikke jeg har gjort deg usikker nå:) Mente bare å komme med gode råd.
Lykke til med alle valgets kvaler.
God klem fra Hjørdis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...