Velkommen


Velkommen til bloggen min!
Her kan du lese om husbygging, Diy-prosjekter, min stil, og litt familieliv.
Håper du snart kommer innom igjen :)

tirsdag 17. mars 2015

Drømmerom??

Når man etter 6 år i leid hus endelig har mulighet for å gi barna sine egne rom,
da vil man virkelig at det skal bli drømmerom for de!!!


Alle ungene har fått være med på valg på deres rom.
Min bonusdatter hadde lilla som et valg.
Jeg ønsket å lage et koselig jenterom i gammel stil,
med mulighet for å vokse i rommet.
Hun er 8 år nå, og årene går jo fort!
Sengen kommer fra et vennepar,
foreløpig synes jeg den er en fin konstrast til alt det malte og lyse.
Sengeteppet fikk hun av mamma i julegave, 
og putene har jeg sydd av gamle kjoler.


Lillebror er veldig fornøyd med rommet sitt!
Gammelstil her også, og jeg er så glad i tapeten fra Boråstapeter.
Det er så koselig når en ser at ungene liker, og bruker rommene sine :)

På onsdag hadde jeg og lillegutt besøk av en journalist.
Veldig koselig å ha han hjemme,
tror han likte bedre å bli med på bilder enn hva jeg gjorde ;)
Blir spennende å se hvordan reportasjen blir!


Lillebror valgte seg egen blomst når han og pappaen var og handlet blomster for meg,
så den måtte jo få plass på rommet hans!
Sengeteppet har hans farmor heklet spesielt til han og hans rom,
må si det ble en god match ;)


Min mellomste gutt, som også er 8 år, valgte orange og blå som sine farger.
Denne loppislampen fikk nytt liv med spraymaling,
og henger nå over pulten hans :)
Også denne eieren er veldig fornøyd med rommet sitt!


Retropulten fant jeg på facebook, den fikk også nytt liv med maling.
Godt tips er å bruke tapet på hermetikkbokser,
vips så har du fine beholdere til skrivebordet!
Hos tapetforhandlere kan du få utgåtte tapetbøker gratis,
genialt å bruke til å fornye småting ;)


Hos storebror på snart 10 år, går det i rødt, sort og grått.
Han er også veldig fornøyd!!
I dette rommet kan man også fint bli eldre,
uten at rommet blir for barnslig.
Pulten er nok et facebook funn,
som har fått nytt liv med maling.

Mer om barnerommene finner du under etiketten Barnerom ;)

Ha en fin onsdag!!
Klem Mirjam





2 kommentarer:

Brunt sukker sa...

Sååå herlige rom
og gratulerer med huset<3
blir gøy å se repotasjen her inne
nyt helgen søte deg
klem Eli:)

Unknown sa...

Så spennende - gleder meg til å se :)

Alle rommene er super fine med sin helt egne sjarm

God helg klemmer Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...